ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ УСТАНОВИ З ОСВІТНЬОЇ РОБОТІ
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Ця посадова інструкція розроблена відповідно до Закону «Про освіту», Трудовим кодексом, кваліфікаційною характеристикою заступника керівника (директора) загальноосвітнього закладу.
2. Заступник директора призначається і звільняється з посади директором школи в порядку, передбаченому ТК, статутом загальноосвітнього закладу, трудовим договором.
3. Кваліфікаційні вимоги:
- Вищу професійну освіту;
- Педагогічний стаж роботи не менше 5 років в загальноосвітньому закладі.
4. Заступник директора з освітньої роботи підпорядковується безпосередньо директору загальноосвітньої установи.
5. Заступник директора організовує та керує проведенням загальноосвітнього процесу відповідно до статуту загальноосвітнього закладу і під безпосереднім керівництвом директора.
6. Заступник директора є куратором навчальних предметів певного циклу (кураторство навчальних предметів визначається в залежності від спеціальності членів керівництва загальноосвітньої установи).
II. ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ПОВИНЕН ЗНАТИ:
- Законодавчі нормативні документи з питань освіти; захисту прав дитини;
- Основи трудового законодавства;
- Основи педагогіки, психології, методик, технології викладання, гігієни, фізіології, соціології;
- Основи теорії управління, питання, пов'язані з організацією освітнього процесу;
- Програмно-методичну та організаційну документацію;
- Сучасні досягнення у відповідному напрямку науки, техніки, культури і мистецтва;
- Правила і норми охорони праці, правила техніки безпеки.
III. ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ'ЯЗКИ
1. Заступник директора:
- Забезпечує оптимальну організацію освітнього процесу;
- Періодично контролює здійснення педагогічними працівниками поточного контролю успішності; організовує та бере участь у проведенні проміжної атестації учнів і підсумкової атестації випускників загальноосвітньої установи;
- Забезпечує освітній процес навчально-наочними посібниками, методичними журналами, зразковими навчальними планами, освітніми програмами;
- Забезпечує узгодження, коректування, виконання навчальних планів, контролює освоєння які навчаються освітніх програм;
- Створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, застосування ними різних форм і методів навчання та виховання, здійснення педагогічних експериментів, атестації педагогічних працівників;
- Організовує узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду роботи, підводить підсумки експериментальної роботи з питань організації освітнього процесу;
- Забезпечує рівномірний розподіл навчального навантаження для учнів і оптимальний режим занять відповідно до розкладу;
- Забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил охорони праці та протипожежної безпеки;
- Організовує методичну роботу з учителями, підвищення кваліфікації педкадрів;
- Здійснює контроль за проведенням освітньої роботи, за успішністю та поведінкою учнів;
- Приймає звіти від вчителів, вихователів, складає загальний звіт;
- Організує додаткові освітні послуги;
- Організовує і проводить педагогічний всеобуч серед батьків;
- Організовує спільно з психологом і логопедом психолого-педагогічне діагностування дітей і корекційну роботу в освітній установі; виконує вимоги Закону «Про освіту», законодавчих і нормативних актів про освіту, статуту освітньої установи;
- Не суміщає свою посаду з ін керівною посадою (крім наукового й науково-методичного керівництва) в межах або поза освітнього закладу; здійснює заходи щодо збереження контингенту учнів.
IV. ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА МАЄ ПРАВО І НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ:
- Відвідувати уроки педагогів (фахівців) у відповідності з планом внутрішкільного контролю з метою діагностики їх педагогічної майстерності;
- Залучати вчителів (педпрацівників) на заміну відсутніх як з даного освітнього закладу, так і з іншого;
- Перевіряти письмові роботи учнів, залучаючи вчителів відповідного предмета, методистів різного рівня;
- Захищати законні права учнів, працівників освітньої установи і свої особисті;
- Вести уроки по спеціальності (9 год), зазначеної в дипломі;
- Відвідувати інші освітні установи з метою вдосконалення своєї діяльності, обміну досвідом роботи та по ін питань, пов'язаних з навчанням і вихованням школярів;
- Вносити зміни у розклад навчальних занять;
- Давати пропозиції вчителям по зміні (корекції) їх навчальних планів;
- На дострокову атестацію та переатестацію;
- Підвищувати свою кваліфікацію, педмайстерності, освітній рівень;
- Брати участь у проведенні громадських заходів у школі (районі, місті, області, республіці), в роботі громадських організацій різного рівня;
- Брати участь у роботі комісій з перевірки інших освітніх установ, з ліцензування та атестації освітніх установ;
- Звертатися у вищі органи управління освітою, судові та правові органи, організації, установи та підприємства з питань навчання, виховання, працевлаштування та соціального захисту дітей;
- Користуватися правами, виконувати обов'язки директора під час його відсутності за наказом директора або органів управління освітою;
- Доручати учням, вчителям виконання письмових (усних) розпоряджень, прохань, пов'язаних з їх обов'язками;
- Несе відповідальність:
а) дисциплінарну - за невиконання з її вини посадових обов'язків і порушення статуту освітнього закладу, в т. ч. за одноразове грубе порушення трудових обов'язків;
б) адміністративну - за порушення з його вини правил протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних правил в класах, кабінетах, майстернях, залах, навчально-дослідній ділянці;
в) матеріальну - за шкоду, заподіяну школі зайвими грошовими виплатами, невжиттям необхідних заходів до запобігання знищення і псування матеріальних цінностей.
V. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА:
- Вивчення можливостей педагогічного, учнівського колективів, використовуючи індивідуальні та колективні форми роботи, для успішного виконання поставлених перед загальноосвітньою установою завдань;
- Планування своєї роботи з урахуванням загальношкільного плану;
- Керівництво методичною роботою педагогічних працівників, використовуючи наукові досягнення теорії і практики в галузі освіти;
- Здійснення систематичного керівництва і контролю за діяльністю педагогічних працівників, учнів для виконання завдань своєчасного і якісного проведення їх атестації;
- Виконання законодавчих актів та нормативних документів у системі освіти;
- Виконання планів, освоєння які навчаються освітніх програм за сприяння методичних об'єднань та служб, батьківської громадськості;
- Систематичне проведення аналізу поетапного виконання свого і загальношкільного планів роботи;
- Диспетчер, технолог освітнього процесу.
|